DİĞER
"Belli ki Türklerin Osmanlılardan bu yana denizle bir dertleri var. Civardaki MSGSÜ İstanbul Resim ve Heykel Müzesi’ndeki Serginin Sergisi-II’de, asker ressamların buz pateni pistine benzeyen donuk su yüzeyleri ve hafif yamuk perspektifleri içimizi garip bir şefkatle dolduruyor."
Nur Horsanalı, Ulya Soley ve Eylül Şenses’den oluşan Bienal’in Genç Küratörler Grubu ile 5. İstanbul Tasarım Bienali ve 'Empatiye Dönüş: Birden fazlası için' tasarım teması üzerine konuştuk; tabii ki tasarıma bakış açılarını da...
Var olan habitatları yenileyerek, tamamen geri dönüştürülmüş malzemelerle yeniden yaparak yenilebilir, sürdürülebilir, kendi kendine yetebilir hale getiren, atıksız bir yaşamın mümkün olabileceğini savunan; binaların daha kullanışlı/verimli tasarlanabileceğini, yediklerimizi yetiştirebileceğimizi ve atıksız yaşama geçmek için acele etmemiz gerektiğini söyleyen bir eko savaşçının portresi.
Kıraathane'da açılacak Boş Bir Oda Kendi Fonksiyonunu Yaratır: Tasarımcıların Yorumuyla Saatleri Ayarlama Enstitüsü sergisi, romandan mimarî bir okumayla çıkabilecek farklı olasılıklara bakıyor
“Güzelliği kalıcı kılmak” Orhan Pamuk’un estetik anlayışında önemli bir yere sahiptir. Peki, nasıl kalıcı kılınır güzellik?
Dilek ağaçları, ev ağaçları, ulu ağaçlar ya da bunların sembolik anlamları kentsel planlama ve tasarım araçlarıyla değil, yaşanarak üretilebilir
Haydar Ergülen, şimdiye dek çeşitli şiir atölyelerinde birlikte çalıştığı öğrencileriyle birlikte yepyeni ve özel bir etkinliğe imza attı. Ayşecan Kurtay'ın küratörlüğündeki Şiirin Seyri sergisi Aralık boyunca devam edecek
Romanlarda, öykülerde, filmlerde, oyunlarda, insanların düşüncelerinde, sorularında hâlâ yaşıyor John F. Kennedy. Çünkü “İnsanlar ölebilir, uluslar yükselip düşebilir ama fikirler yaşar.”
Fotoğraf sanatçısı Ani Çelik Arevyan'ın, yaklaşık otuz yıl boyunca dünyanın farklı bölgelerinde çektiği fotoğrafları arasında keşfettiği geçişleri birleştirmesinden oluşan kişisel sergisi Olduğu Gibi, Galata Rum Okulu'nda izleyicisiyle buluşuyor
1970'lerden bugüne uzanan üretim sürecini "remixlediği" sergi, yine Bülent Erkmen'in tasarım anlayışının iskeleti üzerine kurulu. Erkmen'in yineleyerek yenilediği Akbank Sanat'taki sergiyi görmek için son bir hafta...
Zaman içinde mekânsal anlamda yaşanan tüm değişimlerin aksine, mutfaktaki “kullanıcı kadın” rolü varlığını korur ve toplumsal kabuller doğrultusunda mekân ile birlikte yeniden şekillendirilmek istenir...
Geray Gençer ve Utku Lomlu, Avrupa Tasarım Ödülleri’nde Kitap Kapağı Tasarımı ve Kitap Tasarımı kategorilerinde ödüle değer görüldü…
Daha Fazla
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık